Finanční vzdělávání aneb Dr. Zdědil a pan Zdražil

V rámci finanční gramotnosti a rozvoje podnikavých kompetencí se další třída, tentokrát 2.A, zapojila do programu Lipky Dr. Zdědil a pan Zdražil, který škola dlouhodobě využívá.

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie

Žáci vytvořili malé, dvou až pětičlenné týmy - rodiny, ve kterých simulovali různé finanční situace. Výchozí situace byla zadaná na "kartách rodin", ale dále se již žáci o hospodaření rodiny rozhodovali sami a volili různé strategie, jak finanční zdraví rodiny vylepšit, či alespoň zachovat. 

Hra probíhá v online prostředí je nastavená na období září - leden a vytváří nejrůznější finanční situace - plánované i nečekané. Žáci pracují s rodinným rozpočtem, různými finančními produkty (půjčky, hypotéky, pojištění) a snaží se rodinný rozpočet vylepšit. V závěru hry pak přestaví jednotlivé týmy ostatním spolužákům svoji situaci, co se jim podařilo a v čem se jim nevedlo nejlépe. Součástí závěrečného hodnocení je i zpětná vazba jednotlivých týmů a studentů.