Po dvouleté pauze se opět mohla uskutečnit již tradiční spolupráce studentů třetích ročníků a primánů...
Po dvouleté pauze se opět mohla uskutečnit již tradiční spolupráce studentů třetích ročníků a primánů, kteří společně pracují v biologických laboratořích.
Primáni se pod vedením starších studentů učí manipulaci s mikroskopem, přípravu preparátů a zapsání výsledků do protokolu.
Cílem je nadchnout malé studenty pro biologii, a naopak se také jedná o zkoušku pro studenty starší, kteří se na chvilku stávají rádci a učiteli.
Letos si primáni vyzkoušeli pod vedením zkušených třeťáků vytvořit svoje první preparáty a pozorovali buňky pokožky cibule kuchyňské. Dále viděli buňky lístku měříku a někteří i rašeliník.
Již tradičně jsme se zeptali primánů „Jak se jim práce v laboratoři líbila a co nového se naučili?“ Přikládáme pár reakcí spokojených studentů primy:
„Bylo to super. Měl jsem příjemnou třeťačku, která se o mě velmi dobře starala. Chtěl bych si to ještě zopakovat. Pozorování bylo nejlepší, vlastně vše bylo nejlepší.“
„Laboratoře byly úžasné. Když jsme si nevěděli rady, tak nám pomohli zkušení třeťáci, za což jsem hodně ráda. Moc jsem si to užila a doufám, že se do laboratoří ještě podívám. Děkuji jim za trpělivost.“
„Dost mě to bavilo.“
„Laboratoře se mi moc líbily. Bylo to přínosné, protože jsem se naučil pracovat s mikroskopem. Moc mě potěšil výsledek práce se třeťáky. Vše nám klidně vysvětlili a ochotně nám všechno zopakovali, když jsme to dělali špatně.“
A jak se akce líbila třeťákům? Odpověděli nám na tři otázky.
- Jaký byl pro vás přínos dnešní spolupráce?
„Bylo fajn ukázat mladším spolužákům něco, co umíme a co pro ně může být zajímavé. Třeba je to navnadí pro biologická cvičení a přírodní vědy.“
„Spolupráce s dětmi a pozorovat jejich myšlení a radost z toho, co vidí.“
„Pracovat s mladšími studenty a vyzkoušet si vysvětlit jim určitou látku a vlastně vést laboratorní cvičení.“
- Co pro vás bylo náročné či obtížné?
„Občas bylo těžké se správně vyjádřit.“
„Vysvětlit jim nějakou věc, která už je pro mě samozřejmost.“
- Napiš dva postřehy z dnešního netradičního laboratorního cvičení.
„Byla to zajímavá zkušenost“
„Jak byla hodina s primány náročná.“
„Měli plno znalostí.“
„Nadšené děti.“
Děkujeme studentům třetích ročníku za jejich přístup k mladším spolužákům a odměnou jim může být nadšená a spokojená třída prima.